Pałac w Radziejowicach

Wpis ten miał pojawić się najpóźniej tydzień po wycieczce do Radziejowic. Niestety wyszło jak zwykle i dlatego wpis ten pojawia się ponad miesiąc później...

O Radziejowicach przeczytałem w przewodniku po województwie mazowieckim. Zdjęcie uwzględnione w przewodniku skłoniło mnie do tego, aby wybrać się tam z aparatem. Tak więc wraz z kolegą wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Radziejowic oraz Grzegorzewic.

W Radziejowicach można zobaczyć: zameczek, pałac oraz dworek. Pałac podziwiałem głównie od zewnątrz, jeśli chodzi o wnętrze to widziałem tylko wejściowy fragment.

Pałac w XV wieku należał do rodu Radziejowskich. W wieku XVII miał liczne przebudowy. Po II wojnie światowej pałac odrestaurowano. Budowla ta znajduje się na terenie parku.


Co ciekawe do Radziejowic raczej ciężko jest dojechać transportem publicznym. Stwierdziłem, że rowerem tak naprawdę można dojechać tam najłatwiej.

Komentarze

  1. Bardzo żałuję, że mimo bliskości trasy nie ma tu żadnego transportu zbiorowego. Da się oczywiście dość łatwo podjechać rowerowo z Międzyborowa (chyba nawet łatwiej niż z Żyrardowa, bo mniejszy ruch), ale to jednak trzeba wiedzieć którędy. Czasem mam ochotę polatać z farbą i porobić różowy szlak rowerowy do Radziejowic, żeby ludziom pokazać to fajne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz