Tramwaje w Pradze Czeskiej

Ten kto był w Pradze Czeskiej ten raczej wie, że tamtejsza komunikacja miejska jest świetnie rozbudowana i możemy Czechom zazdrościć. Bardzo często podróżowałem metrem, czasami trzeba było też skorzystać z autobusu, a najrzadziej poruszałem się po mieście tramwajami.

Tatra T3SUCS w dzielnicy Malá Strana
Tatra T3 oraz Škoda 15 T na pętli przy osiedlu Barrandov
Škoda 15 T
Oczywiście najładniejszymi tramwajami są nowe Skody. Kabina motorniczego jest dosyć spora, a sama przestrzeń dla pasażerów też przyzwoita. Jedynie co odrzuca to fotele - są twarde i moim zdaniem nie pasują do ogólnego wnętrza pojazdu. Stare Tatry natomiast pasują do zabytkowego wyglądu miasta.

Jeśli chodzi o autobusy to miałem przyjemność jechać czeskim SOR-em, Renault, a na pętli przy O2 Arena widziałem MAN-a i Solarisa Alpino (miło zobaczyć polski akcent na obczyźnie, aczkolwiek Solaris za granicą to żadne odkrycie ani nowość). Nawet trafiłem także na autobus marki Karosa.

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś bardziej szczegółowego na temat komunikacji miejskiej to polecam materiały na kanale Niskopodłogowiec na YouTube.

Komentarze

Prześlij komentarz